23 Mart 2009 Pazartesi

Günlük Bebek yoğurdu. Ve Beslenmemiz


Ek gıdalara başladığımızı daha önce yazmıştık.Allaha şükür şimdiye kadar bir sorun yaşamadık.Bu konularda çok fazla araştırma yaptım doktorumuzunda yönlendirmesiyle kendi listemizi kendimiz hazırladık.Benim gibi çok araştıran anneler varsa onlarada yardımcı olur düşüncesiyle bende kendi listemi yayınlıyorum.
Sabah 9 gibi uyanıyor kızım kahvaltısını yediriyorum bir saat kadar oynuyoruz daha sonra tekrar uyuyor bu arada ben evi toparlamaya çalışıyorum. kızım tekrar uyanıyor meyvesini yediriyorum 2 saat sonra sebze çorbasını yediriyorum 2 gibi uyutuyorum.
Tekrar uyandığında emiyor bir süre oynuyoruz Tekrar uyumaya yakın akşama doğru ev yapımı yoğurdunu yiyor tekrar uyuyor ben hiç yoğurt sevmem ama kızım çok seviyor .Bundan sonraki her Uyanmasında sadece emiyor benim kızım gece kuşu gece uykusuna 2-3 gibi geçiyor tabi ben deliriyorum.
Kahvaltımız
1 tatlı kaşığı milupanın 8 tahıllı ballı'sından kullanıyorum tahıl ihtiyacı için.
3 bebe büskivisi ülker
1 çay kaşığı dut pekmezi
1 çay kaşığı kuşburnu marmelatı
1 çay kaşığı iyi pişmiş yumurta sarısı
1 çay kaşığı ceviz (ertesi gün fındık)(robotta un haline getirdim)
1 tatlı kaşığı pınar labne peyniri
Kıvamını ayarlamak için anne sütü kullanıyorum şimdilik.
çatalla iyice ezip yediriyorum.

Çorbamız

1 küçük havuç
1 küçük patates
Yarım kabak
1 yemek kaşığı pirinç1 bardak su sebzeler iyice yumuşayıncaya kadar pişirdim.blendırdan geçirdim ve 1 tatlı kaşığı saf zeytinyağı.

Meyvemiz

1 gün elma, bir gün armut, bir gün muz olarak.Muzu çatalla eziyorum içerisine bir adet büskivi koyup anne sütüyle kıvamını ayarlıyorum.

Yoğurdumuz

1 su bardağı sütkaynatıyorum ılınmasını bekliyorum. daha sonra1 talı kaşığı yoğurda yarım çay kaşığı toz şeker koyuyorum mayayı sulandırıpsütle karıştırıyorum.ağzını kapatmamamız gerekiyormuş ağzı yarım açık olarak klorüferin üzerine koyuyorum kımıldatmadan 6-7 saat bekletiyorum.Aldığımda yaylacıların değimiyle kerpiç gibi yoğurt oluyor.

Şimdilik beslenmemiz bu şekilde başka önerisi olanlar varsa yorumlarınızı bekliyorum.

8 yorum:

elfeyp dedi ki...

Merhaba,
Ispanak, karnıbahar, kereviz gibi mevsim sebzelerini tavsiye ederim. Bizimkinin biraz kabızlık problemi vardı. Hem ona çok çok iyi geldi. Hem de mevsiminde yendiğinde çok çok faydalı. Çok karıştırınca sevmiyor güneş. Her seferinde birini patates ve pirinçle çorba yaparak veriyorum.
Afiyet olsun, akıl olsun, sağlık olsun kuzuya :)

eyerhagu dedi ki...

canım valla süper anlatmışsın banada iyi fikir oldu benimki 7 buçuk aylık daha bana ek gıdalara başlatmadı dr bende artık başlıyım en iyisi inş yer benimki gerçi arada ufak tefek şeyler veriyorum tadına alışsın diye ama tam olarak yermi bilemiyorum bebişi öp benim yerime...

havvanur dedi ki...

bnm kızda 10 ekim dogumlu şu yogurt olayını sabah denicem inştşk bz anne sütü almıyoruz kahvaltı ve çorbaya yavştan geç dedi doktorumuz elmayı begnmedi armuta bayılıo bitaneyi versem yiycek:)) muzda kabızlıgı var korkuyorum çorbada bnc bize erken elif naz kaç aylıktı annesi bnm kızda elif:)) hayırlı geceler by

уαѕємin... dedi ki...

afiyet bal şeker olsun kuzuma :)

Adsız dedi ki...

tarifler süper. benim bebeğim 5 aylık ve hiç anne sütü almadı. hazır mamalarla besliyorum. hazır yoğurt versem mi

sule dedi ki...

mrb benim kizim 6aylik bir hafta oldu ek gidalara baslayali meyveyle basladim simdi yogurt vermek istiyorum fakat inek sutu kullanmak istemiyorum nasil yapmam gerekiyo bi fikir verir misiniz

Adsız dedi ki...

aoç yoğurt yapma seti ile yapıyorum ben.çok lezzetli oluyor.öneririm

http://aocistanbul.com/2012/12/11/aoc-sut-ve-mayasiyla-evde-yogurt-yapma-seti/

emir dedi ki...

merhaba bayanlar benim bebegm de 6. bucuk aylik ama hersey yediriyorum bebegim hazir gidalari hic yemiyo daha cok ev yapimi yiyeceklere bayiliyo bende havuc patates pirasa kabak kereviz gibi sebzeleri bi bardak suyla yumusayana yumusayana kadar kaynatiyorum blendirdan gecirip pure haline getiriyorum bayila bayila yiyor bu ypgurt tarifine bayildim bugun onuda deneyecem